OSOBY RZECZNICZE PRAW UCZNIOWSKICH
Odrębny organ sądowniczy w I SLO “Bednarska” składający się z wybranych w ogólnoszkolnych wyborach reprezentantów/tek stanu uczniowskiego oraz nauczycielskiego na kadencję jednoroczną.
ORPU zajmuje się sprawami:
ORPU deklaruje, że po przyjęciu sprawy rozwiąże ją tak, aby zapewnić poczucie bezpieczeństwa osobie/osobom pokrzywdzonym i zrobi, co w jego mocy, aby tego typu sytuacja się nie powtórzyła.
Możesz zgłosić swój problem do każdej osoby rzeczniczej lub napisać do nas na adres orpu@bednarska.edu.pl
Dokumentem, który opisuje proces rozwiązywania zgłoszonej sprawy jest Konstytucja ORPU.
W skład tegorocznej reprezentacji ORPU wchodzą:
Iman Isaeva
Nazywam się Iman i w tym roku jestem członkinią stanu uczniowskiego ORPU. Odpowiadam za klasy pierwsze. Pragnę pomagać innym, którzy nie mogą poradzić sobie sami. Chcę stworzyć w naszej szkole bezpieczną przestrzeń, w której każdy, bez względu na płeć, wygląd, wiarę czy pochodzenie, będzie czuł się dobrze. Jeżeli czujesz, że są łamane twoje prawa, nie bój się do mnie podejść, chętnie pomogę rozwiązać twój problem.
Marysia Konopka
Hej, nazywam się Marysia i jestem z klas drugich. Wierzę, że powstanie ORPU, które chroni wszystkie osoby uczniowskie, jest jednym z wielu kroków, które trzeba podjąć, aby Bednarska była miejscem, w którym wszyscy czują się dobrze i bezpiecznie. Funkcja ORPU jest ważna i powstała dla nas – osób uczniowskich, abyśmy taką przestrzeń mogli/ły tworzyć. Cieszę się, że mamy realny wpływ na to, co dzieje się w szkole i mam nadzieję, że każda osoba, która poczuje, że jej prawa są naruszane w jakikolwiek sposób, zwróci się do nas po pomoc.
Milo Sołomko
Hej jestem Milo z rocznika Zmiana Klimatu. Czuję, że do dobrego funkcjonowania w szkole potrzebne jest niwelowanie hierarchicznej relacji między osobami nauczycielskimi,
a uczniowskimi, z czego wynikać będzie większy szacunek i brak dyskryminacji czy nadużyć z obu stron. Chciałbym aby osoby, których głos został pominięty lub nie usłyszany wraz z ORPU znalazły wspólne miejsce na bezpieczny i sprawczy dialog.
Maja Głogowska
Mam na imię Maja, chodzę do 3 klasy po gimnazjum (Czy to blond?). Jestem bardzo empatyczna. Pragnę przyszłości uczciwej, ciepłej, bez przemocy czy wykorzystywania. Nie umiem nie zareagować gdy widzę, że dzieje się coś złego, ale nie zawsze wszystko zauważę choć się staram – dlatego powiedz mi o tym proszę.
Ania Orlińska
Jestem Ania, wychowawczyni i osoba na pełnym bednarskim etacie. Dziękuję za zaufanie.
Maciej Mroczek
Jestem Maciek, uczę wiedzy o społeczeństwie. Dziękuję za zaufanie. Postaram się go nie zawieść.