17 kwietnia 2020

Strajk Uczniowski

Mało kto dzisiaj pamięta o siłowo przeprowadzonych zmianach w oświacie – Carl Gustav Jung twierdził, iż „Człowiek przyzwyczaja się do wszystkiego, jeżeli tylko osiągnie właściwy stopień uległości”. Tym bardziej że rzeczywistość niedawno zaskoczyła wszystkich bez wyjątku i edukacja przycupnęła na zydelku w kąciku na wielkiej scenie bieżących wydarzeń w Polsce. Na szczęście, bednarska pamięć jest dobra i na pewno nie krótka. 


Jeśli tego dotąd nie zrobiliście, koniecznie zapoznajcie się z Konstytucją Strajku Uczniowskiego, w szczególności zaś z postulatami reformy edukacji: 

https://docs.google.com/document/d/1wSb1UBaST-0PZ1Gw4Ay5m9akTgU2OIvHMNG747M2Pa4/edit


Pozdrowienia i podziękowania dla naszej międzybednarskiej ekipy ABSO BDNR, odpornej na uległość, współorganizującej to wiekopomne wydarzenie: Karolina Kochlewska, Michał Sienicki i Ignacy Bress. 

„O przeciążeniu szkolnym uczona Europa biblioteki mnogie wypisała; a cała ta zawiła kwestia rozwiązuje się tak łatwo i szybko, jeśli zgodzimy się przyjąć za zasadę, że zadaniem szkół średnich nie jest nauka, a rozwój dzieci, nie jest napychanie głów bezużytecznym balastem, a przygotowanie ich do życia, w które mają wstąpić jako ludzie dorośli” … ciekawe, minęło prawie 100 lat, odkąd Korczak ujął sprawę jakże trafnie, a i dziś jest to mowa tak twarda dla tak wielu.”

Janusz Korczak


Jeśli tego dotąd nie zrobiliście, koniecznie zapoznajcie się z Konstytucją Strajku Uczniowskiego, w szczególności zaś z postulatami reformy edukacji: 

https://docs.google.com/document/d/1wSb1UBaST-0PZ1Gw4Ay5m9akTgU2OIvHMNG747M2Pa4/edit


Pozdrowienia i podziękowania dla naszej międzybednarskiej ekipy ABSO BDNR, odpornej na uległość, współorganizującej to wiekopomne wydarzenie: Karolina Kochlewska, Michał Sienicki i Ignacy Bress. 

„O przeciążeniu szkolnym uczona Europa biblioteki mnogie wypisała; a cała ta zawiła kwestia rozwiązuje się tak łatwo i szybko, jeśli zgodzimy się przyjąć za zasadę, że zadaniem szkół średnich nie jest nauka, a rozwój dzieci, nie jest napychanie głów bezużytecznym balastem, a przygotowanie ich do życia, w które mają wstąpić jako ludzie dorośli” … ciekawe, minęło prawie 100 lat, odkąd Korczak ujął sprawę jakże trafnie, a i dziś jest to mowa tak twarda dla tak wielu.”

Janusz Korczak